Ansiktsfärg.se ingår i gallerian köpstaden.se. Hos oss kan du handla i alla anslutna butiker och bara betala en frakt. Klicka på valfri butik nedan (din varukorg följer automatiskt med).
RumAttÄlska.se  Ansiktsfärg.se   LyxigaPlåtburkar.se  Glasburkar.com  Medicinskåp.se  Melaminmuggar.se  Nyckelskåp.com  Änglaspel.se

>> Ansiktsfärg till Halloween? Klicka här för vår temasida! <<

Köpvillkor

Allmänt

Style4 Solutions AB, org nr 556910-5926, (nedan kallat Företaget, vi, oss eller vår) driver webbsidan Ansiktsfärg.se.

Dessa villkor gäller när du som kund gör en beställning via webbsidan. I samband med att du genomför ett köp godkänner du därmed dessa villkor inklusive vår integritetspolicy (länk till integritetspolicy).

Fraktpriser

Beställningar över 599 SEK skickas alltid fraktfritt om inget annat har avtalats. Alla produkter tillhör en fraktklass ( 0-4 ) beroende på dess mått och vikt. Om du beställer flera produkter, beräknas fraktkostnaden efter den produkt med högst fraktklass. Vilken fraktklass en produkt har ser du på produktsidan. Om du är osäker på vad frakten kommer hamna på så är det bara du lägger alla artiklar du vill köpa i varukorgen och sedan klicka på "Ändra i varukorgen" eller "Gå till kassan".

  • Fraktklass 0: Pris 0 SEK. Hyrartiklar, produktkataloger och liknande.
  • Fraktklass 1: Pris 19 SEK. Används för lätta produkter med en maxtjocklek på 3 cm.
  • Fraktklass 2: Pris 29 SEK. Används för produkter med en maxtjocklek på 3 cm.
  • Fraktklass 3: Pris 39 SEK. Används för lätta produkter som är tjockare än 3 cm.
  • Fraktklass 4: Pris 49 SEK. Används för övriga produkter som är tjockare än 3 cm.

Leveranstid, leveranssätt och avbeställning

Beställningar mottagna före kl. 13.00 på vardagar lämnar vårt lager samma dag. Om någon artikel är slut i din beställning så reserveras övriga artiklar i beställningen som vi har i lager till just dig. När vi sedan har allt i lager levereras hela din order. Du kan när som helst, innan vi har hunnit skicka paketet, kontakta oss och avbeställa hela eller delar av din beställning.

Om du inte väljer hempaket eller företagspaket i kassan så skickar vi normalt sätt beställningen enligt något av nedan två leveranssätt

Beställningar under 500 gram samt max 600 SEK:
Skickas som Posten Varubrev 1:a klass och leveransen tar då normalt 1-2 vardagar efter utskicksdag. Gå till kassan för att se om paketet kommer skickas med Posten Varubrev 1:a klass eller med DHL Service Point

Beställningar över 500 gram eller mer än 600 SEK:
Skickas med DHL Service Point. Gå till kassan för att se om paketet kommer skickas med Posten Varubrev 1:a klass eller med DHL Service Point. När paketet når ombudet skickas det ut en avisering via e-mail eller sms. Paketet kan hämtas ut först efter ombudets avisering. Paket anländer oftast dagen efter men räkna med 1-3 dagar efter utskicksdag (med reservation för DHLs hantering). Observera att varor som skickas norr om Gävle samt till Gotland kan ta 3-4 dagar. Varor som skickas norr om Boden, Norrlands glesbygd kan ta upp till 5 dagar. Vi reserverar oss för att leveranstiden med DHL i undantagsfall kan bli något längre än deras beräkningar. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Om inte paketet hämtas ut returneras det till avsändaren.

I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med våra köpvillkor. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit expedierad är kunden skyldig att motta beställningen. Avbeställning produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från oss per e-post.

Leverans till annan adress än där du är folkbokförd:
Vill du att vi skickar paketet till en annan adress än den du är folkbokförd på gör du enligt nedan i kassan:
Steg 1: Fyll i din egna e-postadress och klicka på "Fortsätt" (om din e-postadress redan är ifylld får du först klicka "inte du")
Steg 2: Fyll i postnummer dit du vill att vi ska skicka paketet och klicka på "Fortsätt" eller "Vill du inte ange ditt personnummer?" (om den länken redan syns).
Steg 3: Klicka på länken "Vill du inte ange ditt personnummer?" och sedan på "Fortsätt".
Steg 4: Fyll i förnamn och efternamn på mottagaren av paketet samt adress. Fyll i mobiltelefonnummer för sms-avisering.
Steg 5: Bocka ur "kom ihåg mig. Hanteras av Klarna."
Steg 6: Klicka på "slutför köp".
Steg 7: Här får du välja på vilket sätt du vill betala köpet.

Betalning

Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande erbjuds genom Klarna Checkout är kortbetalning, faktura, kontokredit och direktbetalning. Läs mer om de olika betalsätten nedan.

Kortbetalning

Visamastercard

Kortbetalning kan ske med Visa och MasterCard. Vi tar inte del av några kortuppgifter och alla transaktioner sker krypterade. Kostnad: 0 SEK.

Fakturabetalning

Klarna faktura liten

Fakturabetalning med 14 dagars betalningsvillkor. Fakturan aktiveras vid leverans från oss och skickas separat per e-post. Om du inte fått någon faktura per e-post, vänligen kontakta oss och kontrollera de e-postuppgifter du angett. En kreditupplysning görs men denna kontroll registreras inte i något register och är därför inte synlig för andra kreditgivare. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift enligt Klarnas gällande taxa (f.n 50 SEK) samt dröjsmålsränta med 2% / månad samt gällande referensränta. Kostnad för fakturabetalning: 0 SEK.

Delbetalning

Klarna konto liten

Du kan även dela upp betalningen för ditt köp köp genom att välja betalningsalternativet Klarna konto i kassan. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 SEK/mån eller 1/24 av totalbeloppet). Du kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden. Första betalningen sker i slutet av nästa månad. Ränta 19,50 %, aviavgift 29 SEK/månad.

För frågor gälllande delbetalning och / eller ditt konto kan du alltid kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10

Direktbetalning

Är du internetkund hos Swedbank, Nordea, SEB eller Handelsbanken kan vi erbjuda direktbetalning. Väljer du detta alternativet slussas du över till din bank och genomför köpet därifrån. När betalning är gjord kommer du tillbaka till Ansiktsfärg.se och får en bekräftelse att betalning är utförd. Kostnad: 0 SEK.

Ångerrätt

Som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt (från dagen du mottagit produkten) enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Som kund har du rätt att prova och undersöka de varor du beställt hemma för att säkerställa att de motsvarar dina förväntningar. Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet, eller genomförs ett byte om så önskas. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.

Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du står själv eventuell kostnad för returfrakten.

Vill du som kund åberopa din ångerrätt skall måste du meddela oss detta inom 14 dagar från det du mottagit produkten. Detta ska göras genom att maila oss på kundservice@kopstaden.se för erhållande av ett RN (returnummer). Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till oss.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Reklamation

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kunden kontakta oss via e-post på kundservice@kopstaden.se och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till oss skall kunden först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta RN. Kunden bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till Ansiktsfärg.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. I de fall returärendet ej är giltigt och kunden har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig eller returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas, debiteras fraktkostnad tur och retur. Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Vi står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

Outlöst försändelse

För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss, debiteras 250 SEK för att täcka våra kostnader för transport och administration.

Transportskadat gods

Om en har skadats i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören, dock senast inom 7 dagar.

Ansvar för fel

Vårt ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Vi bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att våra butiker befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Personuppgifter / integritetspolicy

Information om vår behandling av personuppgifter finns i vår integritetspolicy som du hittar här.

Cookies

Cookies är små textrader som sparas i datorns minne eller som en fil på din dator. Vi använder cookies för att säkerställa att vår webbplats är användbar och funktionell.

Som förstabesökare på vår webbplats får du frågan om du accepterar att vi sparar cookies på din dator. Du kan i efterhand ta bort dessa cookies genom att rensa webbinformation i din browser. Om du vill går det att blockera cookies, antingen alla eller bara från specifika webbplatser.

För information om hur vi använder cookies, läs vår Cookiepolicy.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm
ARN på andra språk:
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, https://www.konsumentverket.se.

Produkter och priser

Alla produkter som säljs i butiken kan användas i Sverige och ska följa svensk lagstiftning. Priser i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) inklusive moms är de gällande.

Ägandesrättförbehåll

Alla varor förblir vår egendom tills dess full betalning erlagts.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Vi ska också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt

Vi friskriver oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation på samtliga produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.

Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta eller att vi direkt på webbplatsen informerar om avvikelser.

Företagets kontaktuppgifter

Style4 Solutions AB
Verkstadsgatan 3
599 33 Ödeshög

Organisationsnummer: 556910-5926

E-post: kundservice@kopstaden.se. Vi försöker besvara mail inom 30 minuter vardagar 8-16, övrig tid lite längre svarstid.

Telefon: Då våra svar ofta innehåller produktlänkar, kollinummer och liknande som är svårt att ta telefonledes har vi valt bort möjligheten att ringa oss och istället lagt krutet på att besvara mail så snabbt som möjligt - i regel inom 30 minuter vardagar 8-16.